Anläggningen

ANLÄGGNINGEN

Gyttorps ridklubbs anläggning

Anläggningen på Gyttorps Ridklubb består av ett ridhus med café, ridklubbens stall och privatstallet.

Vårt Anläggningsråd hjälper oss att hålla en god standard på vår anläggning. Och där behövs alltid fler händer, från smått till stort.

Vill du hyra ridhuset eller någon av föreningens ridbanor krävs att ryttaren har giltigt ridhuskort.

Anläggningen GRK

Ridhuset

Anläggningen på Gyttorps Ridklubb består av ett ridhus som är 20 x 60 m med sandblandat underlag.

Ingång till privatstallet

Privatstallet

Gyttorps Ridklubb har även ett inackorderingsstall.

I Lilla Stallet kan du hyra en boxplats. Där finns 5 boxar, i samma byggnad som ridskolestallet, men med egen ingång.

Boka ridhuset

Vill du hyra ridhuset för att träna själv med din häst? Eller vill du komma med ett gäng hundar och träna i ett ridhus? Eller har du en egen idé som behöver stort utrymme?

För att nyttja någon av föreningens ridbanor/ridhus krävs att du har ett giltigt ridhuskort, plus en avgift per timme du vill boka.

Avgiften erläggs genom Swish eller bg-betalning. Engångsavgift skall betalas direkt i samband med nyttjande av anläggningen.

Hundträning i ridhus

Priser för att boka ridhuset

Familjemedlem(samma hushåll)
Månad gäller kalendermånad

Halvår gäller 1/1-30/6, 1/7-31/12

Helår gäller 1/1-31/12

Medlemmar

Enstaka tillfällen 100 kr/gång/ryttar
Månad 400 kr /ryttare +100 kr/familjemedlem

Halvår 1000 kr/ryttare +400 kr/familjemedlem

Helår 2000 kr/ryttare + 800 kr/familjemedlem

Icke medlemmar

Enstaka tillfällen 150 kr/gång/ryttare

Månad 600 kr + 150 kr/familjemedlem

Halvår 1300 kr + 500 kr/familjemedlem

Helår 2400 kr + 1000 kr/familjemedlem

Vid ”Bokning av ridhuset” och ridhuset är stängt för andra tillkommer en avgift om 100 kr/h max 2 ekipage, från 3 ekipage 500 kr/h och skall bokas till gyttorpsridskola@gmail.com

Betalning av anläggninsavgift sker via bg (763-5964) eller med Swish till nr. 123 609 83 70.

Ange meddelande: ”Ridhusavgift + Ryttarens namn” vid betalning.

Avbokning skall ske senast tre dagar innan bokningsdatum (ex senast onsdag om bokning är lördag). Vid senare avbokning debiteras halva avgiften. Vid utebliven avbokning debiteras hela avgiften.

Logga för Gyttorps Ridklubb