Styrdokument

STYRDOKUMENT

Vision, verksamhetsidé och värdegrund på Gyttorps Ridklubb

Gyttorps Ridklubbs vision är att du ska mötas av hög kvalitet, kompetens och engagemang i vår verksamhet. Detta gäller även hästar och hästhållning.

Därmed blir GRK ett självklart val för dig när det gäller ridskola, tävling och privatuppstallning.

Fanta blir ompysslad i stallet

Hästhållningspolicy

GRKs hästhållningspolicy syftar till att sätta hästens välbefinnande i centrum och att arbetsuppgifter löses på ett sätt som är säkert för häst och människa.

På Gyttorps Ridklubb är alla lika mycket värda!

Vi hälsar på varandra, stora och små.

Vi visar varandra hänsyn.

Vi hjälper och bryr oss om varandra.

Vi gläds med varandras framgångar och stöttar varandra i motgångar.

Vi använder ett vårdat språk i stallet och på sociala medier.

Vi har nolltolerans mot mobbning och kränkningar.

Vi har nolltolerans mot droger och alkohol.

På Gyttorps Ridklubb är hästarna vårt gemensamma ansvar!

Vi tar hand om och behandlar våra hästar väl.

Vi är rädda om vår utrustning och vår anläggning.

Vi håller ordning efter oss överallt på anläggningen.

Verksamhetsidé

Gyttorps Ridklubb ska bedriva en ridskola med hög kvalitet på utbildning och hästar på en välskött anläggning. Som elev ska du känna dig välkommen och få hjälp att utvecklas och nå dina egna mål utifrån din egen ambitionsnivå.

Vi vill arrangera tävlingar som håller hög standard, som uppskattas och där alla känner sig trygga och välkomna samt utveckla och erbjuda möjligheter för tävlingsintresserade inom ridklubben.

Vi utgår från ridsportens ledstjärnor och vår verksamhet ska kännetecknas av engagemang, ansvarstagande, kompetens och en god gemenskap där alla känner sig välkomna. Vi ska vara en förebild avseende god hästhållning och genom vänligt bemötande skapa en välkomnande atmosfär.

Värdegrund

Vi utgår från ridsportens ledstjärnor och vi ska vara en förebild avseende god hästhållning och personligt bemötande.

Det är viktigt att alla inom vår förening, det vill säga styrelse, ridlärare, övrig personal, medlemmar, aktiva barn och vuxna samt föräldrar tar ansvar för detta.

Grks styrdokument

Sociala medier

Till höger hittar du vad som gäller för dig som medlem när du filmar, fotar eller liknande och lägger upp på dina sociala medier, där våra hästar, elever, medlemmar och personal är med i bild eller ljud.

Till vänster är medgivarblanketten gällande ridklubbens behandling av personuppgifter för redaktionellt- och marknadsföringsändamål av medlemmar när det kommer till foto, film, ljud eller namn. Blanketten ska sedan mejlas till grkmichelleboije@gmail.com

Gyttorps ridklubbs stadgar

Tryck på knappen för att öppna stadgarna som pdf.

Uppdaterad 2024-02-21